Uitkomst:

LinkedIn-post met veel reacties en meerdere artikelen in kranten

Flexonderwijs is een organisatie voor zzp-leerkrachten.

Op de website kun je meerdere profielen van zzp-leerkrachten vinden en benaderen. De oprichter van Flexonderwijs is Jan-Willem Duim. Hij zocht contact met Punchline Media na een fout in een krantenartikel van Het Parool. Samen hebben ze een rectificatie geschreven, wat zorgde voor een goed gedeelde reactie.

Client Name

Jan-Willem Duim

Release Date

april 10, 2019

Project Types

Reactie op verkeerd krantenartikel

Fouten in Het Parool

Een journalist van Het Parool schreef dat de zzp'ers van Flexonderwijs €85 per uur vroegen in Amsterdam. Een feit dat niet klopt. De zzp-leerkrachten van Flexonderwijs verdienen gemiddeld €66 per uur. Jan-Willem wilde graag in contact komen met de journalist, maar werd volledig genegeerd. Toen benaderde hij Punchline Media voor hulp.

Sterke reactie

Samen gingen we aan de slag om een goede reactie te geven. "Ik benaderde ze om 14:00 uur en ze gingen er gelijk mee aan de slag. In een goed telefoongesprek bespraken we de opties en mijn kant van het verhaal. Ze kwamen binnen een paar uur met een goede tekst die ik kon delen op mijn LinkedIn," zegt Jan-Willem. "Bij Punchline Media hebben ze veel verstand van LinkedIn. Ze weten precies wat je ermee kunt bereiken. Mij heeft het ook een goede post opgeleverd die perfect vertelde wat ik voelde na de fout van de journalist."

Reactie behandeld in meerdere kranten

Door de post op het LinkedIn-account van Jan-Willem kwam het onderwerp erg in opspraak. Tienduizenden mensen hebben het bericht gezien en bijna 200 mensen hebben erop gereageerd. Uiteindelijk kwam Jan-Willems standpunt de dag later in de Volkskrant en verschenen er meerdere artikelen over zzp-leerkrachten in Trouw. "Door de snelle hulp van Punchline Media heb ik perfect bereikt wat ik wilde. Ik ben in contact gekomen met de journalist en ik weet zeker dat die niet nog een keer zo'n fout gaat maken. Daar ben ik heel blij mee!" eindigt Jan-Willem.